In het laatste weekend van juni 2025 lanceerde Amstelièr haar eerste collectie. Het werd een prachtige serie met handgemaakte poefs en kussenhoezen, voorzien van pasteltinten en unieke prints. De dinsdag erna waren heel wat exemplaren uitverkocht. Het mag duidelijk zijn: de start van dit gloednieuwe interieurlabel uit Amsterdam is een groot succes, en maakt nieuwsgierig naar wat het nog in petto heeft.
Nieuw interieurlabel Amstelièr
Amstelièr is een nieuwe naam in de interieurbranche, opgericht door interieurstylist Michelle Weynschenk en haar grote liefde Wybren. ‘Het is een samenvoeging van Amstel en Atelièr, een naam die voor ons alles betekent. Amstel verwijst naar de plek waar wij elkaar 12 jaar geleden ontmoetten, een spontaan moment dat het begin werd van iets bijzonders. Atelièr staat voor onze gedeelde liefde voor handgemaakte, unieke items van kwaliteit. Puur, ambachtelijk en met aandacht gemaakt. Precies zoals wij het voor ons zien,’ aldus Michelle.
Lees ook: Studio K is onze go-to voor een persoonlijk cadeau van keramiek

Het eerste begin van Amstelièr lag in de zoektocht naar ‘nét dat ene speciale item,’ aldus de eigenaren op de website van Amstelièr. ‘Iets bijzonders. Iets unieks. Niet standaard, niet massaal geproduceerd, maar met karakter en een verhaal. En toen kwam de gedachte: wat als we het zelf gaan maken? Zo werd Amstelièr geboren.’
Amstelièr staat als merk voor Missie zonder Massa. En dat werpt een nieuw, mooi licht op de uitverkochte items. Elke collectie wordt namelijk één keer gemaakt. Nadeel? Het is even balen als je achter het net vist. Voordeel? Heb je een poef of kussenhoes van Amstelièr, weet je zeker dat je iets unieks in handen hebt. En, mocht je niet tot de lucky few behoren, vind je gegarandeerd een nieuwe liefde in de eerstvolgende collectie; daar zijn we zeker van, bij Amstelièr.
Beelden: Amstelièr.